Friday, October 11, 2013

46è Festival de Cinema Fantàstic de Sitges. La meva selecció!!!

Geeeeeeent!!! Que ja us pensàveu que tornava a quedar parat el blog eternament eh??? ;D Pos encara nor!!! Perquè... EL FESTIVAL JA ESTÀ AQUÍ!!!


Us mola la imatge eh??? Són tots els cartells de la història del FESTIVAL!!! Falta el d’aquest any però ara no em poso a modificar el PSD que això ho vaig fer per un muntatge d’un regal d’amic invisible! Moment dedicat a la Chemeru!!! ;D

El que sí que és cert es que fa temps que no escric (és la primera entrada de l’any... buuuuf!!!) i que amb el tema Festival també vaig pels pelus però es que no tinc temps per mésssss! Pel que a veure a resum general pel que fa al Festival d’aquest any:

1- La programació la van treure un dimecres... per posar les entrades a la venda un divendres... o sigui que ja sabeu que deu voler dir això... En 2 dies llegir i rellegir i fer combinatòria a veure què es podia anar a veure... I sabeu què??? (aneu al número 2)

2- Sí el Festival cada cop ven més entrades i ve més gent... però està estancadíssima la programació!!! I la construcció de la graella en benefici dels caps de setmana està cada cop més accentuada!!! Pel que fa a temàtica i ja sabeu que és la meva crítica dels darrers anys... entenc que és el que funciona, que és el que està de moda... però no pot ser que llegeixis i llegeixis sinopsis, reviews, cròniques, vegis trailers,... i em trobi amb un deja-vu constant... 

Ja se que fot anys que hi vaig i veient 18 pelis cada any és normal que moltes siguin “clavades” a altres ja vistes en altres edicions però es que aquest any la ciència-ficció (el que és el concepte FANTÀSTIC del Festival) i les apostes diferents són molt molt poques... No tens una Symbol o Dainniponjin, i ja no parlem d’un MR.NOBODY... Però ei! Don’t worry que material hi ha... sobretot... MANGA!!!


3- Per primera vegada aniré a la Inauguració! Com ja sabeu dels altres anys hi ha un xanxullo montat amb la Inauguració que aquest any he acabat de constatar... Les entrades surten a la venda a les 10h del matí a les 9:50h ja estava la inauguració posada i òbviament activa de manera que a les 10h ja no en quedaven... Què passa en aquests 10 minuts? Pos que les entrades VOLEN!!! Vaig entrar, veure els seients i a platea només quedaven les 3 primeres files a lo que penses “buf! Vaya ganes estar allà al davant!) canvio selecció per anar a mirar els laterals... torno a entrar a platea i ja només quedaven uns 5 seients a fila 1!!! O sigui, la gent sense ni miraments estaven comprant entrades per estar a 5 metres d’una pantalla que en fa com 20 d’allargada??? Estaven pagant 13 euros per aquest lloc??? Venga ya!!! No cola! 


I avui m’han comentat que hi ha molta gent emprenyada del poble per no tenir invitacions... el que em fa pensar novament que com a les Cloendes que el públic no serà l’habitual del Festival sinó que simplement li cauen invitacions i no van a cap altra peli del Festival ni tenen idea casi del mundillo... En fin! Que tot i això vaig pillar-ne del lateral per veure realment com és... i que ei! HI HAURÀ EN FRODO!!! ;D

Pos acabat el mega-speech! Veieu com no puc tornar mireu quin rotllo... XDDD Anem a per les meves imprescindibles!!!

I començarem per dues que buaaaaaaaaaa!!! No importa com estiguin finalment! Només per l’ambient i pel que representen ja s’ho valen!!!


10 ANYS DESPRÉS... PELI DE BOLA DE DRAC!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A l’auditori veure el Goku en tamany GEGANT!!! Jo que encara tinc la meva antiga habitació amb tots els pòsters penjats, totes les cintes gravades dels capítols, tots els mangues, i mil coses més de merchandising!!! O sigui... per un megafan de Bola de Drac com jo això és un PELICULON!!!



I per seguir al nivell... EN HARLOCK!!! Molts potser no ho recordareu però abans de l’Arare, de Bola de Drac, d’en Musculman,... els mangues que es van currar l’inici del que seria la manga-mania van ser el Mazinguer Z i el Capità Harlock!!!
I d’aquest segon, un pirata que creua l’espai amb la seva nau en forma de Vaixell Pirata!!! Què més es pot demanar???


THE CONGRESS una peli que combina animació i actors, que parlarà i mostrarà amb crìtica el que està passant amb la societat actual en que amb tanta alienació i vides “paral·leles” com es monta la gent a la xarxa o virtualment amb jocs, consoles, aplicacions,... es pot perdre el nord de finalment deixar de viure la nostra vida real per una altra de inventada... pinta molt molt bé!
 

THE ZERO THEOREM un matemàtic intenta descobrir per fi el resultat d’un teorema que ningú ha aconseguit desxifrar... un geni a qui intentaran distreure de la seva tasca amb l’aparició d’una noia interessada amb ell i que tot i que no havia d’anar així s’acaben agradant mútuament... Deixarà tanta història per ella?


THE WORLD’S END uns amics que volen seguir fent la ruta de la cervesa (buuufff em sona de Sitges això...) XD com feien fa uns anys es troben amb dificultats per una invasió d’aliens... Un guinyo directe a Attackthe Block??? ;D


GRAND PIANO peli de la inauguració! Un pianista que té terror a tocar i que el dia que torna als escenaris li planten al davant del piano una peça “impossible” d’aconseguir tocar però amb un missatge... si falla una sola nota el mataran... Tensió a tope??? Pos més!!! El prota és el Elijah Wood i estarà a la Sala... i per si no us sona el nom... ÉS EN FRODO!!! ;D

Altres títols interessants per diferents seria The Philosophers per exemple... hi ha una marató de Manga amb molt bona pinta: Evangelion 3.0 inclosa!!! I òbviament la Marató dels Zombis!!! Sobre altres títols... com dic hi ha molt de violència gratuïta que ja sabeu que no em tira i d’altres que bueeee no tenen mala pinta però basculen sobre temes ja molt trillats...

En fin! Que aquests dies us vaig posant la Crònica!!! ;D No us ho perdeu!!! ;)

No comments: